Bagaimana Mendapatkan Buku Panduan Kerjaya PTD

Standard

Buat peminat kerjaya sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik,

Kini anda boleh memiliki rujukan utama ‘Kerjaya Sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik’ yang lengkap.

cover-buku-ptd-ii

(Klik untuk lihat kandungan)

Saban tahun kurang dua peratus daripada puluhan ribuan pemohon yang terpilih sebagai PTD. Dan begitu ramai yang mengeluh betapa sukar untuk memasuki perkhidmatan ini.

Selain itu ramai lagi yang kurang mengetahui secara terperinci akan kerjaya ini menyebabkan seolah-olah tiada persediaan dilakukan sebelum menghadapi segala peringkat tapisan yang disediakan.

Bukan itu sahaja, ramai yang terpilih tidak mengetahui akan kelebihan dan persekitaran kerjaya ini.

Namun kini segalanya didedahkan…

Di dalam buku panduan ini anda akan mendapat:

- panduan dan tip-tip menghadapi peperiksaan memasuki perkhidmatan awam

- panduan dan tip-tip menghadapi PTD Assessment Centre

- panduan dan tip-tip menghadapi temuduga PTD

- panduan kelayakan yang diperlukan

- suasana sebenar dan panduan dalam kerjaya

- senarai kemudahan dan faedah dalam kerjaya

- dan banyak lagi

Untuk itu, bagi anda yang selama ini bersusah payah mencari maklumat tersebut, kini maklumat ada di hadapan mata anda.

8 sebab mengapa perlu memiliki buku ini:

1. Ditulis dan disemak oleh PTD

2. Berdasarkan pengalaman penulis lulus dengan sekali percubaan dalam semua tapisan

3. Antara buku panduan kerjaya terlaris di pasaran

4. Tidak perlu dicetak semula kerana sudah dalam bentuk ‘hard copy

5. Boleh didapati di kedai-kedai buku terkemuka seperti MPH dan Popular

6. Mudah dirujuk di perpustakaan dalam dan luar negara kerana memiliki nombor rujukan ISBN tersendiri

7. Menggunakan laras bahasa yang rasmi.

8. Susun atur dan gaya suntingan buku profesional.

mphbookstores

google_booksearch2

Jadi, tunggu apa lagi. Cepat sebelum terlewat.Namun sebelum itu mari kita lihat apa kata pembaca buku dan blog.

Apa Kata Pembaca Buku dan Blog

“Empat bintang.” Dr. Amiruddin Allauddin.

“Salam Sejahtera Tuan,

Ribuan terima kasih diucapkan.Buku PTD yang dipesan oleh saya telah selamat diterima dalam keadaan yang baik. Saya berasa amat gembira dan terharu apabila melihat muka depan mempunyai mutiara kata, tandatangan tuan dan juga nama saya yang ditulis oleh Tuan sendiri.

Seperkara yang amat mengharukan hati saya ialah mutiara kata Tuan, “Impian dan realiti tidaklah sejauh yang disangkakan.” Benar kata Tuan. Sekiranya kita tidak melangkah setapak kehadapan,kita tidak akan nampak dengan jelas apa yang terdapat di hadapan kita.Justeru itu, membeli buku panduan ini merupakan salah satu langkah yang bijak dan mendekatkan kita dengan impian yang dicita-cita.Semoga permintaan dan usaha kita ini dimakbulkan Tuhan.

Tuan,

Segala isi kandungan yang terdapat dalam buku ini amat padat. Saya berasa amat puas hati dengan buku ini. Sekiranya diberi bintang,saya akan memberi 5 Bintang.Banyak item yang tidak terfikir oleh saya terkandung dalam buku ini. “

Mak Hua Chyang, Kemaman, Terengganu.

“Terima kasih saya ucapkan kepada tuan. Untuk makluman tuan, saya juga telah membeli buku Kerjaya Sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik tulisan tuan. Saya berasa amat bertuah kerana berjaya mendapatkan satu-satunya buku tersebut di MPH kuching. Terima kasih saya ucapkan kepada tuan kerana telah mewujudkan buku tersebut yang banyak membantu saya memahami dengan lebih mendalam tentang kejaya ini. Terima kasih tuan. – Wan Noorsarabila Wan Zaizodin, Kuching, Sarawak

“Alhamdulillah…berkat doa dan restu ibu bapa, keluarga dan rakan-rakan, saya telah berjaya dalam temuduga PTD bulan Jun lepas. Terima kasih juga kepada blog ini yang banyak memberi informasi berguna sebagai rujukan untuk menghadapi ujian-ujian dan temuduga bagi pengambilan PTD. Saya banyak membaca blog ini sebagai rujukan. Terima kasih banyak-banyak kepada saudara Salehuddin. Saya juga ada membeli buku Kerjaya Sebagai PTD. Ia benar-benar membantu. Semoga saya akan menjadi pegawai yang berdedikasi dan membanggakan semua.” Iza

“Setuju. Saya juga ingin berterima kasih kepada saudara. Sedikit sebanyak perkongsian info dan buku tulisan saudara memberikan saya panduan dan tips berguna untuk berjaya dalam penilaian-penilaian PTD kali ini. Semoga saya dapat menjalankan tugas dengan penuh komitmen dalam kerjaya PTD ini insyaallah. Ida

“Salam Tuan Salehudin, saya pun antara ratusan bakal PTD 2008 yang lulus temuduga lepas. Jutaan penghargaan buat tuan kerana sudi berkongsi tips-tip menerusi blog dan karya tuan yg Top 5 tu..harapan saya agar dapat bertemu tuan apabila menyertai skim ini nanti. Wassalam.” A

“En Salehuddin, pada pendapat saya, buku tulisan encik, kerjaya sebagai PTD amat bagus sekali. Saya amat tertarik sekali apabila membaca kandungan buku tersebut. Saya ucapkan tahniah kepada encik. Setelah membaca buku tersebut, saya telah mendapat gambaran yg agak luas tentang kerjaya sebagai PTD. Berkat membaca buku ini juga saya menjadi yakin dan bersemangat untuk menghadapi PAC dan temuduga. Dan kini saya telah berjaya menjadi sebahagian daripada komuniti PTD. Harapan saya untuk cetakan seterusnya akan lebih banyak info yang dipaparkan agar sumber ini memberi manfaat secara keseluruhannya kepada bakal PTD di luar sana.” Paksu

“I really appreciate all your views and tips. And, also thank you so much to my other friends here, because i had learned from them, their views, tips, queries and here i am as a PTD Officer. Thank you. Terima kasih En.salahuddin.” Leela

Bertindaklah Sekarang!

Pelaburan Anda

Kaedah-kaedahnya adalah seperti berikut:

· Pelaburan : RM20.00

· Pengendalian & penghantaran: RM5.00

· Jumlah pelaburan anda: RM25.00

PELABURAN

SECARA BANK-IN / INTERNET BANKING

· Nombor Akaun :164294279021 (Maybank) atau 14081276811520 (CIMB)

· Nama: Nur Dzalilah bt. Mohamad Zabidi

· Jumlah bank-in: RM25.00

Selepas membuat pembayaran, sila e-mel bukuniaga@yahoo.com dengan tajuk e-mel: “Buku PTD” bersamaan:

· Nama

· Alamat e-mel anda

· Nombor transaksi (PENTING)

· Alamat untuk menghantar buku anda

· Scan bank-in slip pelaburan anda (sekiranya menggunakan bank-in)

· Maklumat perkhidmatan online banking yang anda gunakan (sekiranya menggunakan online banking)

Apa Kata Pemilik Buku

1. “Untuk makluman tuan, saya telah menerima Buku Kerjaya PTD kiriman tuan dalam keadaan baik pada tengahari tadi. Semuga usaha dan niat baik tuan diberkati Allah.”Mohd. Hafidz Ngasiron, Kajang, Selangor

2. “Untuk pengetahuan En. Salehuddin, buku tersebut telah selamat sampai ke tangan saya pada 3 April 2008 (Khamis). Terima kasih saya ucapkan.”Noor Asmiza binti Md Zain, Bentong, Pahang

3. “Buku kiriman encik sudah selamat saya terima pada hari sabtu yang lepas (19/4/2008). Buku berkenaan banyak memberi info berguna kepada saya dan saya harap saya akan beroleh kejayaan sehingga saya bergelar PTD nanti. Terima Kasih sekali lagi.”Mohd Asyraf Bin Ahmad Madzlan, Shah Alam, Selangor

4. “Baru sahaja saya menerima buku PTD tersebut dalam keadaan baik. Terima kasih banyak2. Semoga dapat dijadikan rujukan saya jika dipanggil untuk exam yang akan datang.”- Ilya Izana Idrus, Kota Bharu, Kelantan

Jadi apa tunggu lagi. Telah ramai yang mendapat manfaat daripada buku ini. Jika anda benar-benar mahu menjadi PTD, dapatkan senaskah hari ini juga sebelum terlambat.

Opss, sebelum itu ada tiga bonus menanti anda.

BONUS#1:Tandatangan eksklusif penulis

BONUS #2: Mutiara kata istimewa

P/S: Stok adalah terhad.

P/S/S: Kaedah penghantaran dalam negara adalah melalui Pos Ekspres. Tempoh penghantaran adalah mengikut tempat. Biasanya antara 1 hingga 3 hari bekerja.

P/S/S/S: Anda boleh menyemak senarai pengedarnya di seluruh Malaysia dengan klik di sini atau pesan terus daripada penulis.

JAMINAN: Wang anda akan dikembalikan jika tidak berpuas hati dengan buku ini. Caranya ialah dengan memulangkan buku tersebut bersama resit pembelian. Tertakluk kepada terma dan syarat.

135 thoughts on “Bagaimana Mendapatkan Buku Panduan Kerjaya PTD

  1. salehuddin

    Salam,

    Buat wakenen,

    Buku tersebut ada di MPH Bookstores, Popular, Harfa dan Muda Othman serta beberapa kedai buku kecil di setiap negeri.

  2. nelly

    Masih ada ke stok Buku Kerjaya Sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik di kedai2 buku tersebut?

  3. fazreen

    salam,
    masih boleh order Kerjaya Sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik melalui anda sendiri?

  4. salehuddin

    Wslm,

    Saudari Fazreen,

    Buku tersebut masih boleh order secara online terus dengan penulis.

  5. salehuddin

    Salam Miza,

    Secara purata pesanan buku secara online akan sampai dalam 2-3 hari.

  6. amri

    salam…saya ingin mendapatkan buku ini segera…tak boleh COD (Cash On delivery) ker di KL?memandangkan sminggu lagi nak exam (23hb ogos)buku ini mmg sukar di dapati di kedai2…saya pegi area wangsa maju…smua tak ada…MPH wangsa maju pun tiada.wassalam.

  7. salehuddin

    Wslm,
    Buku tersebut boleh diperolehi juga di MPH Midvalley dan MPH Alamanda. Selain itu saudara boleh terus dapatkan secara COD di pejabat syarikat penerbit iaitu PTS Publication & Distributors Sdn. Bhd. Alamat syarikat tersebut adalah berikut:

    PTS Publications & Distributors Sdn Bhd.
    No 3, Jalan Industri Batu Caves 1/6,
    Taman Perindustrian Batu Caves,
    68100 Batu Caves,
    Selangor, MALAYSIA

    Tel: +603 6188 0316 (3 Talian)
    Faksimili: +603 6189 0316

  8. shaiful

    salam…bleh en.salehuddin jelaskan perbezaan antara PTN & PTD dari segi flow untuk jawatan PTD & PTN ni..tq

  9. salehuddin

    Buat Shaiful,

    Dari segi flow, jawatan PTN lebih banyak bergerak di dalam negeri sahaja. Manakala jawatan PTD boleh bergerak dalam negeri, persekutuan dan luar negara.

  10. syima

    salam…
    En salehuddin..alhamdulilah saya telah berjaya dalam exam PTD yang lalu. PAC juga telah saya lalui saya berdebar-debar menunggu keputusan PAC doakan saya, saya ingin memiliki buku Kerjaya Sebagai Pegawai Tadbir Dan Diplomatik adakah tempahan secara online masih dibuat atau pun jika di Teluk Intan. Perak di manakah kedai terdekat untuk saya mendapatkan buku tersebut.

  11. rizal merican

    Salam, saya telah cuba dapatkan buku in di pejajab PTS publication.dan dukacitanya stok sudah habis dijual. saya sngt berminat dgn buku ini. tetapi saya kurang jelas dengan cara membuat pesanan secara online.

  12. shazia

    saya akan menghadapi peperiksaan ptd bulan ini..dan ingin mendapatkan buku ini..tapi dengar khabarnya tlh habis stok..bagaimana saya boleh mendapatkannya secepat munkin?

  13. Nurul

    Salam.. sy nak tahu bagaimana saya boleh dapatkn buku tersebut? adakah stok masih ada?

  14. salehuddin

    Wslm,

    Buat para pembaca,

    Dukacita dimaklumkan buku tersebut telah kehabisan stok buat masa ini.

  15. Osman

    salam… En.Salehuddin, saya berminat untuk mendapatkan buku panduan kerjaya ptd, tetapi sebagaimana yang dinyatakan buku ini kehabisan stok, saya ingin bertanya, jika di Negeri sabah, kedai buku manakah yang ada membekalkan buku tersebut?

    Tq.

  16. salehuddin

    Buat Osman,

    Buku ini ada terjual di kedai-kedai berikut:
    1. Arif Enterprise, Taman Maju Jaya, Tawau
    2. Books & News, Tawau
    3. Eatons Books, Centre Point Sabah,Kota Kinabalu
    4. e-Inna, Kota Kinabalu
    5. Quong Ming Book Co., Tawau
    6. Sandapak Enterprise, Keningau
    7. SGS Bestari A/B, Kota Kinabalu
    8. Tung Nan Book Store S/B, Kota Kinabalu

  17. haslina

    dekat sarawak ada jual tak…saya ada exam 21 /02/2009….need …perlu sekarang! SAYA TINGGAL PENDALAMAN BOLEH KONTEKS 0138230596 KALUA ADA STOK

  18. IZA

    en salehuddin..saya sdg mencari buku kerjaya sbg ptd..dh sumer mph xder..rsnya di kl&s’gor ni..mana saya leh dptkn buku tu..thanks..

  19. salehuddin

    Buat Haslina,

    Jika di Sarawak saudari boleh periksa di kedai-kedai berikut:
    1. Academy Book Centre S/B, Sibu
    2. Benzamine Book Centre S/B, Kuching
    3. Books & News, Miri
    4. Centre Point Bookshop, Miri
    5. My Bookstore Sdn. Bhd., Kuching
    6. Sinar Suci S/B, Kuching
    7. Union Books, Miri

  20. jezzebelle

    salam en salehuddin,
    bila stok baru akan ada? saya akan cuba dapatkan di mph alamanda atau mph midvalley..

    harap secepat mungkin… sila email kpd saya ya?
    terima kasih byk2

  21. wati

    Salam En. Salehuddin,

    Saya dah cuba cari kat MPH. Semua MPH dah ‘out of stock’. Agak-agaknya, bila stok baru akan keluar? @ selain MPH, ada tak kt tmpat lain?

    Terima kasih.

  22. nadiah

    Salam En.Salehuddin,

    bile stok baru dah smpai,sile email pd sye ye..sye nak order online..timekaseh byk2

  23. Nor Afandi Shahabudin

    Asalammualaikum.
    Tn. saya ingin memmiliki buku ini dan bagaimana caranya untuk mendapatkannya.

  24. Iza

    Salam En. Salehuddin,

    I’ve sat for the PTD test yesterday. Soalannya agak sukar & especially maths, 40 soalan kena jawab dlm masa 45min & tak boleh guna calculator. One have to be really good in general knowledge & seorang yang tak cepat panik bila nak menjawab dlm masa yang singkat, insyallah can get thru the exam. Selalunya those yang score in the exam will be called for the next stage atau yang ok2 pun boleh dapat? Saya rasa they will combine both kot. Anyway, jika ada rezeki saya mudah2an dapatlah untuk 2nd stage, insyaallah. Dapat tak dapat saya nak beli juga your book. Boleh saya bank-in terus dalam akaun En. Salehuddin?

    Terima kasih.

  25. salehuddin

    Wslm,

    Buat Iza,

    Selalunya mereka yang mendapat markah yang baik sahaja akan lulus dalam peperiksaan ini.
    Ya, saudari boleh bank-in terus dalam akaun seperti tertera dalam blog. Kemudian maklumkan melalui emel.

  26. Saya order balik, nanti saya bank in RM24 untuk senaskah buku tersebut.kalau saya tahu encik penulisnya sendiri, i’ll ask u hold that money. anyway thanks you.

  27. Iza

    En. Salehuddin,

    Saya dah bank-in duit dan hantar detail melalui emel. Insyaallah, minggu depan boleh dapat buku ya?

    Mudah-mudahan kita semua boleh berkongsi ilmu.

    Terima kasih banyak.
    Salam,
    Iza

  28. encik salehuddin,

    saya dah transfer rm24 ke dalam akaun tuan. sila rujuk email sebagai panduan. sekian, terima kasih banyak.

  29. salam.

    encik salehuddin, buku saya telah selamat diterima pagi tadi. saya order khamis, sabtu dah sampai. saya tak sangka posmen kerja hari sabtu.

    “impian dan realiti itu tidaklah sejauh yang disangka”

    InsyaAllah saya akan kejar impian saya sehingga menjadi realiti. sama-samalah kita doakan.

    aminnn…

  30. Iza

    Salam Encik Salehuddin,

    Buku saya dah terima pagi ini. Terima kasih banyak.

    Semoga ia dapat memberi manfaat yang berguna kepada saya, insyaallah.

    Terima kasih sekali lagi dan semoga sukses selalu.

    Salam,
    Iza

  31. Najmah

    salam en. salehuddin,

    saya telah lama menunggu buku PTD tersebut tetapi telah kehabisan stok.

    Bila naskah terbaru akan diedarkan?

    salam,
    naj

  32. G

    akum..kt mana bku PTD ini dijual di sekitar bandar Alor Setar?dh penat saya mencari, tetapi masih x jumpak..

  33. salehuddin

    Wassalam,

    Di Alor Star saudara boleh mendapatkan buku tersebut di dua kedai buku Popular. Alamat kedai adalah seperti berikut:

    1. Lot 3-888(A), 3rd Floor, 888,
    Kompleks Star Parade, Jalan Teluk Wanjah,
    5200 Alor Setar,
    Kedah
    email :
    No tel :04-7340236/237
    No Fax :04-7340239

    2. 04-23, 4th Floor, City Plaza,
    Jalan Tengku Ibrahim,
    5000 Alor Setar,
    Kedah
    email :
    No tel :04-7348267/68
    No Fax :04-7348269

    Saudara juga boleh memesan secara online di http://www.bookcafe.com.my atau terus kepada penulis.

  34. salehuddin

    Wassalam,
    Buat Najmah,

    Stok baru buku PTD sedang diedarkan ke kedai-kedai buku seluruh Malaysia mulai 20.2.2009 yang lalu.

  35. Reflisia

    Assalamualaikum saudara, saya ingin membeli buku panduan ini via online. saya telah ke MPH sunway piramid tetapi sudah habis. kalu saudara ader stok saya nak beli via online jer la.

  36. Ara

    Assalammualaikum En. Salehuddin, masih adakah buku PTD ni di kedai buku KL? 2 minggu lepas saya cari di MPH med-velley, malangnya, setelah saya search di komputer di sana, tak ada dalam rekod. Kenapa ya? Saya ke Jln Tar, mereka kata habis stok. Saya call sampai sekarang stok belum sampai. Saya risau sangat. Saya cuba hubungi PTS, tapi tak berjawab. Mungkin nombor yang saya dapat ni salah agaknya. Kalau tidak keberatan, boleh tak En. bagi saya nombor telefon PTS pada saya? Kalau di KLCC ada tak? Saya berharap sangat agar saya dapat memiliki buku tersebut.

  37. salehuddin

    Wassalam,
    Buat Ara,
    Sememangnya buku ini telah banyak kehabisan stok. Selain itu ada juga yang mengambil buku ini dari kedai-kedai tanpa membayarnya. Agaknya ramai yang berminat dengan kerjaya ini.

    Nombor telefon penerbitnya ialah 03 6188 0316 (3 Talian).

  38. nurul

    Salam En.Salehuddin,

    Saya amat berminat untuk memiliki buku ini dan RM24 telah pun saya bank-in ke dalam akaun Maybank yang dinyatakan. Harap tuan dapat memberi maklum balas selanjutnya. Terima kasih.

  39. one

    assalamualaikum en salehudin.Alhamdulillah saya telah lulus ujian pada bulan feb lalu dan kini sedang menunngu panggilan utk ke PAC.
    sy berminat utk membeli buku yg dijual oleh encik dan saya merancang utk ke bank pada hari esok utk bank-in kan byrn buku tersebut.masihkah ada stok?
    dan bolehkah berikan tips2 utk PAC saya yg akan dtg?

  40. salehuddin

    Salam,
    Buat para pembaca,

    Edisi terbaru buku Kerjaya Sebagai PTD tersebut masih ada stok.

  41. Norhafizawati

    salam En Salehuddin,
    Saya ingin membeli Buku Panduan PTD secara online. Masihkah ada stok untuk buku tersebut?

  42. Nor Hafizah

    Salam,

    Saya bakal menduduki peperiksaan PTD pada 8/8/09.Saye berminat utk mendapatkan buku kerjaya sebagai PTD.Masih ada stok kalau saya nak membeli online?

  43. yanti

    saya berminat utk membeli buku tersebut dan telah membuat pembayaran. sila semak email utk butir2 pembayaran. saya ingin tahu bila saya boleh menerima buku tersebut jika saya bayar pada hari ini?

  44. salehuddin

    Buat Yanti,
    Pesanan saudari telah diterima dan sedang diproses. Tempoh penghantaran adalah antara satu ke tiga hari bekerja.

  45. shanana

    salam,
    saya telah membuat pembayaran via mbb2u, details sudah diemel. Kindly confirm.

  46. Noor Hartini Harun

    Saya telah membuat pembayaran.sila semak email utk butiran pembayaran.sekian terima kasih

  47. salehuddin

    Wassalam,

    Saudara boleh memesan buku ini dengan klik di banner iklan sebelah kanan blog ini.

  48. Mohd Zulkifle Yassin

    Saya telah membuat pembayaran.sila semak email utk butiran pembayaran.sekian terima kasih

  49. ahmad

    salam.en salahuddin,jutaan terima kasih sy ucapkan atas maklumat yg amat2 berguna.smoga allah merahmati saudara atas kesudian berkongsi ilmu ini insya Allah.kalau di terengganu kt mane blh sy dpatkan buku ini ye?sy memamg berminat dengan kerjaya PTD ni lebih2 lg yg berkaitan dasar dan polisi,Hubungan luar negara,dan keselamatan.terima kasih atas komen saudara.

  50. huda

    salam..
    en salehuddin, boleh x sya tau kdai @pengedar buku PTD ni kat shah alam n terengganu?

  51. Salam,
    saya telah membaca buku ini secara online di google books. Selepas habis membaca, memang saya rasa puas hati dengan kandungan dan panduan yang terdapat dalam buku ini… terima kasih kerana sudi berkongsi pengalaman dgn kami semua terutama saya yang memang bercita-cita untuk menjadi PTD…Namun rezeki belum lagi memihak pada saya, cuma saya harap dapat dipanggil ke peringkat temuduga nanti….

  52. Zaid

    Salam,
    Saya berminat dengan kerjaya PTD dan masih adakah stok untuk buku ini?
    Sekian, Terima Kasih.

    Wassalam,

    Ya, masih ada stok.

  53. umadevi

    Slm sejahtera,
    Saya berminat dengan kerjaya PTD dan saya tinggal di Sungai Petani, Kedah,Kalau di Sungai Petani,kedai buku mana yang boleh saya dapatkan dan stok masih ade ke?

    Sekian, Terima Kasih.

  54. salehuddin

    Salam sejahtera,
    Biasanya di MPH Tesco Sg Petani ada dijual. Tetapi tidak pasti sama ada masih ada stok atau tidak.

  55. impulsiveinme

    saya ingin memiliki buku ini sebelum 8/8/09 kerana sy bakal menduduki exam.sempat lagi x kalau saya buat pesanan sekarang.

  56. Noriza

    Salam,

    saya baru bank-in RM24 pagi ni harap tuan akan menghantar terus ke alamat adik saya segera.Semua maklumat saya dah emel.

    Sekian terima kasih

  57. umie

    nombor transaksi 2 ape? nombor akaun ke maybank en. salehudin ke? atau nombor akaun saye.
    minta penjelasan ckit..
    TQ

  58. Hena

    Encik ,
    Saya inginkan buku ini, stok masih ada tak pada encik. Saya ingin membeli buku ini melalui encik .

  59. wawa

    salam,
    saya nak dapatkan buku nie melalui encik. stok buku nie ada lagi ker?
    kalau ada,bila boleh dapat dan bila nak bank-in duit?
    terima kasih

  60. Hema

    Encik, saya baru-baru ini telah menerima buku encik, saya akan menghadiri temuduga PTD bulan september akan datang, saya ingin nasihat encik , apakah pakaian yang paling sesuai untuk perempuan semasa temuduga …long pants adakah dibenarkan ?

  61. Fitri

    Salam & Selamat Ramadhan al-Mubarak En Salahudin..

    Stok buku ni ade lg ke?if ade sy akan bank in duit asap..

    thanks in advance..

  62. Fitri

    Syukur alhamdullillah..sy telah berjaya membeli buku Kerjaya PTD di Pesta Buku @ KLCC td..
    Actually,buku ni susah gak nk cari..sy telah pergi ke Kedai Buku Popular Tesco & Ampang Point..last sekali staff kat Ampang Point suggest pg pesta buku kat klcc..
    Wish me luck for the interview on 8 sept 2009..

    w’salam..

  63. aliya

    salam encik…
    sya juga berminat utk membeli buku ini..
    masih ada stok lg..?
    saya telah dipanggil temuduga pada bln 9 ini…
    terima kasih

  64. aliya

    salam en..

    buku ini pada tarikh ini masih ada stok lg?
    klu berminat membeli buku tersebut.

    tq

  65. salehuddin

    Wassalam,
    Caranya dengan bank in wang pesanan sebanyak RM24.00 (harga buku + kos penghantaran) ke akaun penulis (166010051515-Maybank). Kemudian maklumkan pembayaran beserta maklumat alamat penghantaran dan nama penuh ke emel salehuddin78@hotmail.com.

  66. saya alh sorg yg bakal exm 3/10 ni..sy berminat nk beli buku ni ada x buku PTD ni kd Popular, jusco, kepong? ada stok lg x.. sy bru tgk en pny lmn ni..bru tau ada bku PTD.. exm nk dkt..sy pernah g exm awal thn tp x berjaya..hope kali ni dgn panduan n info kd buku ni hope..sy berjaya exm ni..n jd PTD yg komited..tq.

  67. Hema

    Encik saya baru -baru ini gagal temuduga PTD , saya ingin tahu ada tak kemungkinan yang gagal akan dipanggil untuk temuduga kedua ?

  68. muhd abu bakar bin muhdradzi

    Salam Tuan,
    Boleh order buku ni sekarang?
    Masih ada stok kah?
    Saya baru lulus PAC.
    TQ

  69. muhd abu bakar bin muhdradzi

    Salam Tuan,
    Saya dah transfer untuk booking Tuan.
    Saya harap dapat terima secepat mungkin Tuan.
    Kalau menarik, saya akan beli buku lain pulak.
    Dan akan perkenalkan kepada rakan-rakan bakal PTD yang lain.
    Salam.

  70. salehuddin

    Wassalam,
    Terima kasih. Mohon pengesahan tajuk buku. Sekiranya tajuk ‘Kerjaya Sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik’, kos penghantaran dikenakan sebanyak RM5.00.

  71. muhd abu bakar bin muhd radzi

    Salam tuan.
    Saya ada tempah buku ‘Kerjaya Sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik’ dan telah transfer RM25 seperti diminta.
    Sekian.

  72. muhd abu bakar bin muhd radzi

    Salam tuan.
    Saya dah terima buku tu minggu lepas.
    Begitu pantas posmen tu bekerja.
    Terima kasih tuan.
    Harap saya lulus temuduga ni.

  73. Asraff Julaihi Khan

    En. Salehuddin,

    As’salam…

    Saya ingin membeli buku ini. Kalau di Bandaraya Kuching, d kedai buku mana yang saya boleh membelinya?

    Sekian, terima kasih….

  74. salehuddin

    Wassalam,
    Saudara boleh dapatkan buku ini di kedai buku MPH dan Popular sementara stok masih ada. Senarai lengkap pengedar buku ini di seluruh Sarawak boleh didapati di sini (sila klik).

  75. Mohd Hasmizal BIn Zakaria

    Salam,

    Tuan, saya berminat nak order buku Kerjaya Sebagai PTD kalau masih ada stok. Mohon panduan macam mana nak order.

    sekian, terima kasih.

    M.Hasmizal
    013-4004117

  76. Liza

    Salam,
    Tuan,

    Saya berminat untuk mendapatkan buku-buku berikut:
    1. Soal Jawab Kerjaya PTD
    2. Panduan Temu Duga PTD
    3. Koleksi Isu-Isu Semasa

    Soalan saya:
    i. Dimanakah saya boleh mendapatkan buku-buku di atas secara tunai (cash on delivery)?
    ii. Sekiranya saya membuat pembayaran pada hari ini melalui pembayaran tunai melalui mesin deposit tunai, berapakah masa yang diambil untuk saya menerima buku tersebut?

    Sekian, terima kasih.

  77. Ridwan

    Salam. Tuan, masih ada kah stok untuk buku “Kerjaya Sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik” ? Jika telah kehabisan stok, di mana saya boleh dapatkan buku ini. Sekian, terima kasih

  78. Maak

    Salam, dah baca buku ini & buku koleksi isu semasa…

    Saya telah berjaya dalam temu duga, gembiranya :D (Result out bulan Nov baru ni)

  79. nurul

    salam tuan,,
    boleh saya tahu kalau area sabah especially di kota kinabalu,,kedai mana boleh saya dapatkan buku ini?
    sekian,terima kasih.

  80. assalamualaikum en .salehuddin.
    buku ni masih ada stok ke…saya akan menghadiri PAC pada 9 & 10 November nnt tapi saya tidak tahu persediaan apakah yang perlu saya buat. jadi mungkin buku ini akan membantu saya? macam mana saya nak dapatkan buku ini

Tinggalkan Jawapan

