Tangga Gaji PTD

Standard

Salah satu kriteria pencari kerja ialah gaji yang bakal diperolehi. Lebih tinggi gaji, maka lebih ramai yang berminat dengan kerjaya tersebut. Gaji atau upah adalah hasil yang kita peroleh selepas bekerja. Ia dibayar sama ada secara mingguan, dwi-mingguan, bulanan atau mengikut kontrak yang dipersetujui. Bagi perkhidmatan awam di Malaysia pula, biasanya istilah gaji merujuk kepada gaji pokok yakni tanpa elaun. Jika beserta elaun, ia dinamakan emolumen.

Namun bagi kiriman kali ini, dipaparkan kepada anda gaji pokok kerjaya PTD dari gred 41 hingga ke 54. Caranya dengan klik di pautan berikut.

Tangga Gaji PTD

5 thoughts on “Tangga Gaji PTD

  1. anaspamiehz

    saya ada soalan mengenai tangga gaji ptd yg en attach dlm post ni.

    apa maksud gred gaji ssm tu? ape maksud p1? ape maksud t4 t5 t6 tu?
    saya sgt sangat tak faham
    mohon jelaskan. terima kasih

  2. salehuddin

    Wassalam,
    SSM itu singkatan bagi Sistem Saraan Malaysia. Ia merupakan sistem gaji bagi sektor awam. P1 T4 adalah satu contoh tangga gaji seseorang penjawat awam.

  3. azlan

    saya nak bertanya mengenai pengambilan ptd bagi mereka yang sedang berkhidmat dalam kerajaan.
    saya ambil senario A sedang berkhidmat dalam ATM dan akan menghabiskan perkhidmatan pada tahun 2018. berpangkat pegawai dalam perkhidmatan. ingin menyambung perkhidmatan ke awam khususnya ke jawatan PTD. persoalannya bagaimana permohonan hendak dilakukan dan apakah perkhidmatan saya sebelum ini dikira?
    juga mengenai graduiti yang akan saya terima selepas tamat perkhidmatan dgn ATM adakah saya perlu pulangkan kepada kerajaan jika ingin meneruskan perkhidmatan sebagai PTD?

Tinggalkan Jawapan

