Koleksi Isu-Isu Semasa

Standard

Salam hormat,

Semenjak sekian lama, isu-isu semasa merupakan salah satu komponen utama dalam mana-mana peperiksaan bertulis dan temu duga. Tidak kira sama ada di peringkat sekolah, universiti atau kerjaya. Boleh dikatakan ia merupakan soalan pilihan sama ada untuk lulus peperiksaan, untuk mendapatkan kerja atau untuk kenaikan pangkat. Soalannya, bagaimana untuk mengetahui isu-isu semasa ini? Ramai yang mengatakan perlu banyak membaca suratkhabar dan majalah. Namun persoalannya, berapa banyakkah masa kita boleh peruntukkan untuk mengikuti saranan ini? Dengan kesibukan harian dan tanggungjawab harian terhadap diri, keluarga dan masyarakat, pastinya begitu sukar untuk kita bahagikan masa kita.

Untuk itu, bagi membantu anda bersedia menghadapi peperiksaan bertulis mahu pun temu duga, buku ‘Koleksi Isu-Isu Semasa’ ditulis untuk anda. Secara  ringkasnya, buku ini  mampu :

* menjimatkan masa dan tenaga daripada mencari-cari isu semasa

* mempercepatkan persediaan sebelum sesuatu peperiksaan atau temu duga

* menerangkan isu-isu utama negara dan dunia secara ringkas dan padat

* meningkatkan keyakinan anda menghadapi peperiksaan mahupun temu duga

* menjelaskan isu-isu utama secara mudah dan cepat

* mengemas kini pengetahuan isu semasa anda

* membantu anda mengetahui isu-isu utama tanpa bersusah payah

Jadi, usah ditunggu lagi. Dapatkan senaskah buku ini sebelum kehabisan stok seperti buku-buku sebelum ini.  Buku ini mengandungi :

* puluhan isu-isu utama negara dan dunia

* nota ringkas dan padat mengenai isu-isu utama

* pelbagai isu dari pelbagai sektor

* penjelasan isu menggunakan bahasa rasmi dan mudah difahami

Namun sebelum itu, kita lihat apa kata pembaca blog dan pemilik buku.

Apa Kata Pembaca

Dear Tuan Salehuddin,
I would like to take this opportunity to express my sincere appreciation for your contribution to share the knowledge in PTD career with all who seeks it. Today is a historic day for me as I have succeeded the PTD interview held 3 weeks ago. Your writing have very much inspired me. Your books like Kerjaya Sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik, Panduan Temuduga PTD and others have help me a lot through my journey in achieving my goals. Even though we haven’t really met, I really admire your humble attitude and spirit in rendering useful service. I would like to wish you all the best in life and may one day we will have the opportunity to meet one another.
Sincerely Yours,
Wan Ahmad
Assalamualaikum tuan
Saya telah selamat menerima buku-buku yang dipesan dalam keadaan baik.Terima kasih yang tak terhingga saya ucapkan pada tuan.Semoga usaha tuan membantu kami sentiasa diberkati ALLAH.
Halimah Mohamad Hamdan
Your crediblity is most admirable according to your achievements and your tips and answers based on my survailance had seem to be justified.. regards
John Doe
Salam buat Encik Salehuddin, bt pengetahuan En.Salehuddin, saya telah mendapatkan buku hasil tulisan saudara. Sememangnya byk informasi dan pengetahuan yang diperolehi mengenai sejarah dan tokoh2 serta bidang tugas PTD.
Addilla
Salam.en salahuddin,jutaan terima kasih sy ucapkan atas maklumat yg amat2 berguna.smoga allah merahmati saudara atas kesudian berkongsi ilmu ini insya Allah.kalau di terengganu kt mane blh sy dpatkan buku ini ye?sy memamg berminat dengan kerjaya PTD ni lebih2 lg yg berkaitan dasar dan polisi,Hubungan luar negara,dan keselamatan.terima kasih atas komen saudara.
Ahmad
En. Salehuddin, mula-mula saya nak ucapkan terima kasih byk2 kerana buku dan laman blog nih telah membantu saya dari mula saya exam, PAC dan last skali interview pada 25 feb lepas. Alhamdulilah, saya lebih bersedia dan lebih confiden semasa menduduki setiap ujian yg dijalankan. terima kasih.
Farra Adiba
Kini, bagi membantu anda, buat julung kalinya, dipersembahkan, sebuah buku khas bertajuk :
‘Koleksi Isu-Isu Semasa’

Berapa harganya?…
Cuma RM50.00 RM30.00 sahaja.
Untuk pesanan, caranya adalah seperti berikut :

1. Kirimkan bayaran ke akaun Maybank sebanyak RM30.00 ke nombor 164294279021 (Nur Dzalilah Mohamad Zabidi) atau ke akaun CIMB ke nombor 14081276811520 (Nur Dzalilah Mohamad Zabidi).

2. Seterusnya emelkan bukti pembayaran (slip bank in dan sebagainya) beserta tajuk buku, nama dan alamat penghantaran ke emel bukuniaga@yahoo.com.

3. Penghantaran akan dibuat sejurus pengesahan dari bank diperoleh.

4. Caj penghantaran adalah percuma.

 

110 thoughts on “Koleksi Isu-Isu Semasa

  1. iemah

    Salam Sejahtera..
    En Salehudin,terima kasih saya ucapkan kerana blog En ini banyak membantu saya dalam menghadapi ujian PTD sebelum ini.
    Saya bakal menghadapi temuduga PTD dan saya amat berminat untuk mendapatkan buku koleksi isu semasa dan panduan temuduga.Masihkah ada stok lagi?

  2. Assalamualaikum tuan

    Saya telah membeli buku isu2 semasa dan panduan temuduga pada petang tadi. bilakah buku tersebut boleh sampai. Saya amat memerlukan buku tersebut sebagai panduan temuduga saya kelak.

  3. salehuddin

    Wassalam,
    Buat Firdaus,
    Buku-buku tersebut biasanya akan sampai dalam tempoh 1 ke 3 hari bekerja. Jadinya paling lambat, ia akan sampai pada hari Rabu (27.1.2010).

  4. iemah

    Assalamualaikum tuan

    Saya telah selamat menerima buku-buku yang dipesan dalam keadaan baik.Terima kasih yang tak terhingga saya ucapkan pada tuan.Semoga usaha tuan membantu kami sentiasa diberkati ALLAH.

  5. Noa

    salam..
    en salehuddin,kalo kita transfer byrn buku melalui maybank2U macam mana plak nk emel bukti pembayaran?tq

  6. zalila

    assalamualaikum. en salehuddin
    buku isu semasa dan soalan ptd ada stok lagi tak?
    kalau saya bayar guna cimb click, bole sya gna kaedah untuk email bukti pembayaran macm yg encik reply kepada noa.
    thank you

  7. liza

    salam..

    masih ada lagi tak stok untuk buku koleksi isu-isu semasa dan panduan temuduga PTD?

  8. zarith shuhada

    Salam,

    Ada stok lagi x buku koleksi isu-isu semasa tersebut? saya berminat untuk membelinya..

    Zarith

  9. NURKAMALIA BINTI MOHMAD NOR

    salam….masih ada lagi tak stok untuk buku koleksi isu2 semasa????

  10. hidayu

    salam..
    masih ada lagi tak stok untuk buku koleksi isu-isu semasa dan panduan temuduga PTD skang ini?

  11. NURKAMALIA BINTI MOHMAD NOR

    mudah tak untuk dapatkan buku2 tersebut dikedai – kedai buku berhampiran

  12. salehuddin

    Hanya buku ‘Kerjaya Sebagai PTD’ sahaja ada di kedai-kedai buku berhampiran.

  13. liza

    Salam..

    Saya baru sahaja selesai membuat bayaran untuk pembelian buku koleksi isu-isu semasa & panduan temuduga PTD melalui CIMB Clicks. Saya berharap agar pihak tuan dapat membuat penghantaran buku tersebut dengan segera. TQ

  14. anis

    Saya akan menghadapi peperiksaan untuk Peg Perhubungan Perusahaan, Boleh tak saya membuat rujukan dari buku-buku tuan ? Format peperiksaan same tak dengan PTD?

  15. arshad

    Saya baru sahaja selesai bank in dalam akuan Maybank tuan untuk pembelian buku koleksi isu-isu semasa . Saya berharap agar pihak tuan dapat membuat penghantaran buku tersebut dengan segera. TQ

  16. Khairul

    Saya berminat untuk mendapatkan buku-buki tulisan tuan. Boleh tak sekiranya saya dapatkan buku “koleksi isu-isu semasa dan contoh-contoh soalan peperiksaan PTD” di kedai buku? Jika ya, di kedai buku mana terdapatnya buku tersebu.

    terima kasih

  17. Khairul Bariah

    Assalamualaikum

    Saya baru selesai membuat pembelian 2 buah buku melalui online dan segala butiran telah diemelkan kepada pihak tuan. Berapa lamakah proses penghantaran buku tersebut? Sekiranya pembelian itu di buat pada hari Rabu, 31 Mac 2010, pada hari apakah buku itu akan diterima?

    Terima kasih

  18. Khairul Bariah

    Assalamualaikum

    Untuk pengetahuan pihak tuan, saya telah membuat pembelian 2 buah buku secara online pada hari rabu, 31 Mac 2010 dan segala butiran pembelian telah diemelkan pada pihak tuan. Berapa lamakah proses penghantaran buku tersebut dan pada hari apakah saya akan menerima buku tersebut.

    Terima Kasih

  19. Maria Sheeda

    Saya cuba utk transfer duit utk pembelian melalui online
    banking tp msg ini muncul:
    Unsuccessful – Account is not authorised. Reject code,

  20. Wan

    Rupa2nya banyak sangat order yg diterima smpai saya tidak boleh
    bank in melalui Maybank2u juga CDM dari semalam lg. So sy pergi kaunter td
    utk clearkan acc saudara, and order telah dibuat.. Hopefully boleh boleh pos
    besok and smpi hari sabtu

  21. aniza

    Salam Tuan,

    Jika sy ingin membeli koleksi isu2 semasa masih ade stok lg x??
    Jika ade, sy akn buat pmbayaran hari ni jugak..

  22. Maymay

    i have made payment online just now for purchasing that two books of Contoh-contoh soalan peperiksaan PTD and koleksi isu-isu semasa. I’m looking forward the book that hopefully could reached to my place on Monday. Thank you.

  23. Mariatul Kibtiyah Silahudin Jarjis

    Assalamualaikum, En. Salehuddin.

    Saya amat bersyukur kerana telah terjumpa laman web ini dua hari selepas mendapat berita peperiksaan ke perkhidmatan awam bagi gred 41. Antara jawatan yang saya pohon termasuklah jawatan sebagai PTD. Kelemahan saya adalah dalam bidang matematik dan kekurangan pendedahan menjawab soalan-soalan esei PTD yang sebegini. \

    Untuk makluman saudara, saya dengan segera telah bank in RM30 pada 5/4/10 untuk mendapatkan buku koleksi isu semasa. Harap dapat semak emel dan akaun bank untuk mendapatkan konfirmkan bayaran pesanan buku saya. Saya sangat berharap ia akan sampai ke tangan saya sebelum hari Khamis. Jika saudara tinggal dekat Kajang saya sanggup datang mengambilnya.

    Adakah saudara tiada bahan yang boleh dijadikan rujukan dan latihan untuk bahagian matematiknya juga? Risau alang kepalang saya kerana saya dulu gagal dalam matematik tahap SPM! Peperiksaanya dah kian dekat – pada 10hb ini aje! harap dapat bimbing Maria ye? TQVM!

  24. Ahmad

    Salam Tuan, saya nak bertanya, jika saya hanyalah seorang pemegang ijazah sarjana muda Pengajaran Bahasa Inggeris Sebagai Bahasa Kedua ( TESL ) adakah saya layak untuk memohon dan diterima masuk sebagai PTD?

    Juga, jika seseorang itu hanyalah mempunyai Bachelor of Legal Studies dari UiTM dan tidak menghabiskan ke peringkat tahun kepujian LLB ( Hons ) UiTM adakah dia layak memohon?

    Terima kasih diucapkan.

  25. fadhilah mohamad

    salam…ada lagi x buku isu-isu semasa ni???sy student uitm…sudah lama sy mencari buku-buku seperti ini…moga ia dapat membantu dalam pengajian sy….

  26. Irman

    Salam tuan…saya telah bank in untuk pesanan buku-buku panduan tersebut…harap pihak tuan dapat menghantar dalam masa terdekat memandangkan saya akan menghadapi PAC pada 3 Julai ini..terima kasih.

  27. fadhilah

    salam..tuan buku isu2 semasa ni ada lg stok x???kos buku rm 30 je ya..termasuk kos penghantaran ke???

  28. aMIRzAINON

    Salam…

    nak buat persediaan utk tmdga PTD xlm lg… sy nak bli buku koleksi isu2 semasa tu… buku tu update x dengan isu2 terkini sampai ogos 2010…

  29. Mohd Hafis bin Shamsuddin

    Salam Tuan,

    Saya amat berminat untuk memperolehi semua panduan buku seperti diatas seperti Panduan Temuduga PTD, Koleksi Isu Semasa ( yang terkini sehingga Ogos 2010), Kerjaya sebagai PTD, Contoh Soalan Peperiksaan PTD dan Soal Jawab Kerjaya PTD. Adakah masih ada lagi stok?. Adalah diharapkan mendapat maklumbalas tuan dalam membantu persiapan peperiksaan pada November 2010 dan kemajuan kerjaya dari Kumpulan Sokongan ke Pengurusan & Profesioanal..

    Terima kasih..

  30. Mac

    Salam hormat tuan,

    Telah terima koleksi isu-isu semasa dalam keadaan baik. Terima kasih banyak-banyak.

  31. Nina

    Salam,
    I am interested to buy buku contoh soalan-soalan peperiksaan PTD dan Buku isu-isu semasa.
    Please let me know if masih ada stok lagi

    terima kasih

  32. Rosliza

    Salam En. Salehuddin,

    Saya telah membuat pembayaran ke akaun isteri tuan untuk pembelian buku koleksi isu-isu semasa PTD dan panduan temuduga PTD. Adakah tuan telah menerima pembayaran tersebut kerana saya telah pun emailkan butiran diri saya pada tuan? Mohon penghantaran dengan kadar segera. Thanking you in advance for your cooperation.

  33. eng

    Assalammualaikum..
    stok untuk buku contoh-contoh soalan peperikssan ptd dan isu-isu semasa masih stok lagi?bagaimana mahu mendapatkannya?

    Terima kasih

  34. Rosliza

    Salam En. Salehuddin,

    Saya telah membuat pembayaran untuk pembelian buku koleksi isu-isu semasa dan panduan temuduga PTD pada hari ini sebanyak RM50. Adakah tuan telah menerimanya? Bilakah saya boleh dapat buku-buku tersebut?

  35. JASNAN

    Assalammualaikum,
    En. Salehuddin, saya akan menduduki exam PTD pada 13 November 2010.
    jika saya membuat tempahan untuk buku “contoh-contoh soalan peperiksaan PTD” adakah penghataran buku tersebut boleh dihantar terus ke rumaha saya di kondo rakyat Desa Pantai KL. ataupun penghantaran hanya melalui pos sahaja. sekiranya dapat dihantar terus ke rumah saya maka saya ingin membuat tempahan buku “contoh-contoh soalan peperiksaan peperiksaan PTD” harap maklum….

  36. mariatul kibtiyah bt silahudin jarjis

    Assalamualaikum, saya ingin membuat pesanan bagi buku Contoh-contoh Soalan Peperiksaan PTD. Berapakah harganya? Ada tak kunci kawapan disertakan bersama dengan buku ini?

    Saya mempunyai kelemahan dalam bahagian soalan matematik. Ada tak buku latih tubi yang dapat membantu dalam bab ini?

    Maria – 0166674997

  37. salehuddin

    Wassalam, harga cuma RM30. Siap dengan jawapan. Soalan matematik juga ada disertakan.

  38. radiah

    salam sy ingin memesan buku cth2 soalan peperiksaan PTD dan sekiranya sy bank in ari nie dan hntar slip bank ari nie jgk ble boleh saya dpat buku tersebut nie kerana sy ingin dgn kadar segera.

  39. salehuddin

    Wassalam, ia berlaku kerana terlalu banyak transaksi. Sebagai alternatif saudara boleh memesan melalui nombor akaun CIMB: 14081276811520 (Nur Dzalilah Mohamad Zabidi).

  40. Ana Rhana

    Salam …..buku isu-isu semasa ada stok lagi ke? saya nak tanya kalau saya buat bayaran M2U melalui akaun kawan saya boleh ke? Sebab saya saya tidak ada akaun M2U.
    TQ

  41. nana

    Salam,
    Saya nak tahu, buku Koleksi isu-isu semasa ini untuk tahun 2010 atau 2009?Adakah ia diupdate dan bila kali terakhir ia dikemaskini?Bagaimana cara saya blh membuat preview buku ini?

  42. amelia

    Encik Salehuddin,

    Adakah koleksi isu-isu semasa melingkupi isu tahun 2011?

    Terima kasih

  43. Sarah

    En Salehuddin,

    buku contoh2 soalan peperiksaan ptd dan koleksi isu-isu semasa masih ada stok x?
    klu ada sya nak order untuk ujian ptd pada 16 Julai 2011. Please PM ASAP.

    Terima kasih

  44. shafiqah

    Assalamualaikum, saya ingin membuat pesanan bagi buku Contoh-contoh Soalan Peperiksaan PTD dan koleksi isu-isu semasa. Adakah stok masih ada. Bagaimana cara untuk saya mendapatkannya

  45. As

    salam

    Sy telah menghantar maklumat berkenaan pesanan ke email yg disarankan. Saya harap saudara menerima pesanan yg sy lakukan melalui email tersebut. T.kasih bnyk2.

  46. Anis_said

    Salam..

    Tuan, saya ingin mendapatkan buku Koleksi Isu-Isu Semasa. Bagaimana nak pastikan kesahihan pembelian jika saya bank-in ke akaun cimb?

  47. zuraini

    Salam,

    Saya ingin mendapatkan maklumbalas iaitu harga Buku Koleksi Isu-Isu Semasa (RM30.00) adalah termasuk kos penghantaran atau tidak.

    Sekian, terima kasih.

    Zuraini

  48. linda

    sy da bank in dan pn telah email slip bank pada adillah tp tiada sebarang respon dr pihak en..

  49. salehuddin

    Salam, maklum balas melalui emel telah dibuat dan penghantaran telah dibuat. Mohon semak.

  50. salehuddin

    Salam,
    Buku koleksi isu-isu semasa merujuk kepada isu dari tahun 2010. Namun versi terkini masih dalam pembikinan.

  51. noor azlan bin azmi

    Assalamualaikum En. Sallehuddin,
    Saya bakal menhadapai peperiksaan untuk jawatan Juruaudit W41, jadi adakan relevan untuk saya membeli buku isu semasa encik sebagai persiapaan? Saya ingin menambah pengetahuan didalam isu semasa sebagai persiapan.

  52. salehuddin

    Wassalam,
    Buku tersebut tidak relevan kerana belum dikemas kini. Buku yang dikemas kini akan dimaklumkan nanti.

  53. Jai

    Salam damai en. sy bakal menghadapi peperiksaan bertulis utk PTD. apakah buku yg sesuai utk xam ini?? dan adakah isu2 smasa yg dmasukkan dlm buku en adalah yg terkini?

  54. salam, saya telah bank in RM30 ke akaun CIMB untuk membeli buku koleksi isu-isu semasa.harap maklum.saya telah dimaklumkan untuk mendapat buku tersebut melalui email saya.

  55. Linda

    Dear Sir

    Saya nak pesan buku contoh2 soalan PTD yang merangkumi keempat2 section…RM30,exam saya this saturday,boleh tak dapat buku ini secepat mungkin,kalau boleh saya nak buku ini besok,pls reply

  56. Lim

    Abang Salehuddin,

    Selamat hari, sekarang masih ada stok untuk koleksi isu isu semasa dan temuduga ptd dan kerjaya sebagai PTD? TQ.

Tinggalkan Jawapan

